Årets största kampanjer

Säsongsrea

Tiden då det bara fanns en eller två reor om året är verkligen förbi. Hade man tur så fanns det en rea efter sommaren för att göra plats för höst- och vinterkollektionerna. Sen kom mellandagsrean i slutet av året och gjorde plats för vårmodet i butikerna. Mer än så var det inte. Med Internethandelns framfart idag är det helt annorlunda. Alla webbutiker har en rea-avdelning som fylls på konstant. Så fort det är en högtid eller något annat finns att fira så dyker nya kampanjer upp. Påsk-rea, höstlovs-rea, kanelbullens dag-rea och liknande saker är bara några av de som trillat in i mailens inkorg de senaste året.

Är det då positivt eller negativt att det hela tiden ska reas ut så mycket produkter? Ja det beror helt på vem man frågar. Många butiker och företag tycker att det är negativt vilket inte är svårt att förstå. Det lockar folk men genererar inte mycket pengar. Kunderna är glada över att kunna handla billigt men blir också bortskämda och vill sällan handla för fullpris istället. Som konsument kan man försöka påverka genom att handla lite på rean, men de sakerna man verkligen vill ha kan man handla direkt när de är på fullpris för att stötta handeln.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

ashe