KUNDTJÄNST 2017-10-31T06:54:18+00:00

KUNDTJÄNST

Här försöker vi räta ut dina frågetecken till utropstecken! Du hittar svar på de vanligaste frågorna längre ned, men även kontaktuppgifter till BetterDeals. Tveka inte att kontakta oss om något är oklart. Läs även viktig information här: Köpvillkor

Vad menar vi med det egentligen? Traditionella dealsajter har en föråldrad affärsmodell som sett likadan ut i snart 10 år. Vi erbjuder däremot ett modernt, tryggt och säkert sätt att köpa deals.

Kunden slipper riskabla förskottsbetalningar av hela dealpriset, istället köper man en värdekod för ett blygsamt belopp. Leverantören slipper i sin tur leka bank, riskera kassabrist eller kreditrisk genom att få betalt i efterskott. Våra leverantör tar alltid betalt på plats OM de levererar en deal. Vi tar inte heller någon provision på dealpriset, 100% tillfaller leverantören. Lite bättre för alla helt enkelt!

Vi erbjuder självklart även Swish-betalningar som alternativ till de gamla hederliga kontokorten. Om efterfrågan ökar för Apple Pay, PayPal och andra betalningssätt så kan de tillkomma framöver.

Vi vet att vi tjatar om detta, men det är faktiskt viktigt att alla deals har tre vinnare!

Kunderna älskar givetvis att köpa prisvärda deals som vi har förhandlat fram med företag runtom i hela Stockholm. Allt är serverat på silverfat, så det är bara att frossa bland olika löpande kampanjer och ”prova-på-rabatter”. Vi vet att ni gillar detta!

Leverantörerna uppskattar givetvis att vi helt utan provision erbjuder dem massor med marknadsföring i alla våra kanaler. Om de utöver all marknadsföring även får nya kunder tack vare BetterDeals helt nya PR-kanaler så förstår vi om de känner sig som vinnare!

BetterDeals är sist i kedjan och vi kan inte vara nöjda innan vi övertygat såväl kunder som leverantörer om att detta är ett smart samarbete. För att vi ska få upp våra mungipor så hoppas vi givetvis att vi får sälja massor av värdekoder, men efter allt slit så är vi nog värda det!

Vi säljer värdekoder. När du har köpt en sådan har du reserverat en deal hos något av våra anslutna företag, de vi kallar för leverantörer. Din totala kostnad är alltid värdekod + dealpris. Värdekoden betalas på denna webbplats när du vill reservera en deal, och dealpriset betalas direkt till leverantören på plats när de antingen säljer en produkt eller utför en tjänst. I de fall en deal avser köp från en ansluten webbshop, fyller du bara i värdekoden i deras fält för ”rabattkod” eller liknande. Det överstrukna priset är leverantörens ordinarie pris på deras deal.

Efter en godkänd betalning kommer du att få e-post med ett kvitto. I samma mail har vi dels en nedladdningslänk till din värdekod (kräver att du är inloggad på ditt konto), men vi har även bifogat en pdf-fil i samma mail för att du enkelt ska kunna öppna pdf-filen och se din värdekod i t ex mobiltelefonen. OBS! Kontrollera din mapp för skräppost om mailet inte syns i inkorgen inom några minuter.

Utöver värdekoden i din mail så kan du även som inloggad se alla köpta värdekoder under MITT KONTO i menyn.

Varje värdekod skickas i en separat pdf-fil. Perfekt i de fall du ska ge bort något som present.

Det går utmärkt att ge bort en värdekod som present. I den pdf-fil som skickas ut med kvittot framgår namnet på den som har köpt dealen, men ingenstans står det några belopp. För att se vad en deal kostar måste man besöka denna webbplats och söka på artikelnumret för att se alla detaljer.

Du ska känna dig trygg på BetterDeals

SSL-certifikat (https://)
En självklarhet på hela webbplatsen. Tänk på att alltid kontrollera säkerheten på webbplatser du handlar på. En krypterad sida inleder alltid en webbadress med https:// (ett grönt hänglås före adressfältet visar att sidan är krypterad och säker). Rödkryssade hänglås eller varnande utropstecken ger inte riktigt samma trygghetskänsla!

Kortuppgifter
BetterDeals lagrar av säkerhetsskäl aldrig några kortuppgifter från våra kunder. Vår samarbetspartner Stripe som är en certifierad betalväxel har högsta nivån av säkerhet (PCI level 1 Service Provider). De krypterar all trafik och kräver även att webbplatsen BetterDeals.se använder SSL-certifikat för maximal säkerhet. Om du väljer att lagra dina kortuppgifter för att underlätta återkommande köp så lagras allting krypterat hos Stripe. Bankerna har även höga säkerhetskrav runt betalningar med Swish.

Personuppgifter
BetterDeals hanterar kundernas personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Vi lagrar allting krypterat på våra servrar och kan inte se kundernas lösenord. Vi ber om så lite uppgifter som möjligt för att respektera din personliga integritet, men tänk på att vid en betalning kan ett köp nekas om banken inte kan verifiera dina uppgifter. Vi kommer självklart inte att dela dina personuppgifter vidare till någon utomstående part. Tänk på att ditt konto är personligt och logga alltid ut från ditt konto innan du lämnar datorn.

Skicka oss lite mer information om ert företag och om vad ni skulle kunna erbjuda för produkt/tjänst till våra medlemmar. Rent generellt bör ni kunna erbjuda minst 50% rabatt, men ni kan styra kampanjen mot vissa dagar/tider när ni har det lugnare och även rikta er mot endast nya kunder. Vårt leverantörsformulär hittar du här

Det är alltid ”först till kvarn”-principen som gäller på alla våra deals. Det finns ett begränsat antal av varje deal, men vi visar bara två olika statusar; Aktiv deal eller Avslutad deal

Saknar du detta?

  • Fejkade timers som räknar ned – för att sedan börja om igen!
  • Räkneverk som påstår att X antal produkter redan är sålda!
  • ”Bästsäljare” som samtidigt uppges ha sålts 0 gånger!
  • Deals med ”1000-tals sålda” i samma sekund som de publiceras!

Vi har valt bort dessa klassiska knep inom e-handels säljpsykologi, som kallas för knapphet (Scarcity). Allt bygger givetvis på att ingen vill missa en bra deal. Om man kombinerar det med en fejkad efterfrågan så har man försökt påverka besökare till att köpa. Detta används flitigt på flera andra sajter av den enkla anledning att det faktiskt fungerar! Om BetterDeals har nedräkningar eller tidsbegränsade kampanjer så är det på riktigt – fakta inte fejk!

Banken kan neka en betalning av flera skäl, här listar vi några:

  • Du saknar täckning på kontot vid bankens kontroll
  • Banken kan inte verifiera ditt kort pga saknade personuppgifter
  • Mobilnumret måste vara korrekt och kopplat till ett Swish-konto
  • Vissa banker kräver av säkerhetsskäl att du först öppnar ditt kontokort för internetköp via din internetbank

Om det är en deal som är slutsåld så var du inte tillräckligt snabb! Det är alltid först till kvarn på alla deals. En aktiv deal kan du köpa värdekoder till. Om det begränsade antalet av en del tagit slut flaggas den däremot som avslutad deal. Vi kommer att ha kvar länkarna till alla avslutade deals, men de tas bort från listningar och sökningar på webbplatsen.

Saknar du däremot en deal som vi aldrig har erbjudit så kan du tipsa oss! Det gör du enkelt via TIPSA OSS i menyn. Du fyller i företag och/eller deals som du gärna vill se på denna webbplats. Vårt säljteam kommer att granska alla inkomna tips, och om vi publicerar ett erbjudande tack vare dig så kommer du även att få en belöning som tack!

Dessa uppgifter kan du ändra under MITT KONTO i menyn. Det är olika flikar beroende på om du vill ändra personuppgifter eller lösenordet.